CÉGKAPU – újabb probléma forrása

A cégkapu újabb „áldásos” fordulatot vett. A NAV már nem küldi ki az én (eBEV és cégkapu meghatalmazott) tárhelyemre az üzeneteit, kizárólag csak a cégkapura. Ezeket közvetve el tudjuk érni, de egyesével kell azokba átlépni. Értesítést az üzenetekről a cégvezető e-mail címére küld a rendszer, amiről ha nem tudunk, sziszifuszi munka lenne naponta átnézni minden egyes cégkaput.

Szerencsére már egyre több cégvezető (vagy dolgozója) kezeli a cégkapus üzeneteket, főleg ott, ahol nem csak adózási ügyben érkeznek rendszeresen levelek, ügyiratok. Ezért mostantól kérjük az ügyfeleket, hogy ha bármilyen értesítőt kapnak a NAV-tól, legalább az értesítő e-mailt küldjék nekünk tovább! Akkor már tudjuk, hogy hol kell keresnünk ügyiratot. Ez alól természetesen kivétel az elfogadó nyugta és a hibátlan bevallásról szóló értesítő, mert azokkal nem kell foglalkozni!!! (Az üres rendszerüzenetek szerencsére kiszűrhetőek, de a cégkapu belépésnél olvasatlanságuk miatt figyelmeztető piros számot mutatnak.)

Sajnos egy bármi miatt hibásnak tűnő bevallás, ami lehet, hogy csak telefonos egyeztetést igényelne, de az nem történik meg a hónap végéig, a köztartozásmentes adatbázisból történő kizárást eredményezheti egy hónapra, vagy mulasztási bírság kiszabását is eredményezheti.

Tömören: Értesítés hiányában nem tudjuk vállalni, hogy naponta nézegessük egyesével a cégkapukat, az egyéni vállalkozók ügyfélkapuját már nem is említve! Kérjük, hogy a hibátlan bevallásról és a bevallás elfogadó nyugtájáról szóló értesítéseken felül továbbítsanak nekünk minden gyanús értesítőt! (Vagy ha letöltik, akkor magát a cégkapuba érkezett üzenetet.)

Köszönjük az együttműködést!

Közzétéve:
Hírek kategóriába sorolva