Talán nem túl SZÉP, hogy vígasz legyen.
A munkáltatókon múlik majd valójában, hogy melyik kibocsátó SZÉP-kártyája lesz a nyerő. A várhatón heteken belül megjelenő első Széchenyi-pihenőkártyák olyanok lesznek, mint az étkezési jegyek: a dolgozók annak a forgalmazónak az utalványát kapják, amelyikkel a cégük szerződött.
Júliusban, vagyis a nyaralási szezon kellős közepén jelennek meg az első SZÉP-kártyák, amelyekről már most tudni lehet, hogy idei forgalmuk még nem lesz jelentős, hiszen a cafeteria-keret felhasználásáról általában év elején döntenek a munkavállalók. Aki akart, az idén üdülési csekket kapott, jövőre viszont már csak a SZÉP-kártyájára kérheti az üdülésre szánt pénzét. A bankkártyákhoz, illetve leginkább az egészségpénztári, illetve cafeteria-kártyákhoz hasonló új elektronikus utalvány kínálta üzletbe két bank, az OTP és nemrég az MKB jelentette be részvételét kibocsátóként.
Egyelőre mindkét pénzintézet a kártya kiadására készül. Piaci információk szerint még legalább két banktól várható hasonló bejelentés, amelyek szintén megfelelnek a kormányrendeletben előírt feltételeknek (többek közt kellő számú saját bankkártya, megfelelő méretű ügyfélszolgálati hálózat).
A SZÉP-kártya igazi karrierje azonban nem most, hanem jövőre kezdődik, amikor eldől, hogy a nagy üdülésicsekk-vásárló cégek melyik bank mellett teszik le a voksukat, vagyis melyik kibocsátóval szerződnek. Mint Lehoczky László, az MKB Bank SZÉP-kártya felelőse lapunknak elmondta: a döntésnél remélhetően szempont lesz, hogy az adott kibocsátó hány elfogadóhellyel áll kapcsolatban. A használók szempontjából ugyanis korántsem mindegy, hogy hol, és milyen szálláshelyeken tudják vendégéjszakára váltani a pénzüket.