2010-től egyéni vállalkozói tevékenységet folytatni, vagy a vállalkozásban bekövetkező változásokat, illetve a szüneteltetést bejelenteni már ügyfélkapus regisztráción keresztül lehet.
A részünkre adott korábbi meghatalmazások csak az APEH-felé történő közlésekre terjednek ki, az okmányirodák felé meghatalmazás alapján nem tudunk eljárni. Ezért ilyen esetre szükséges a saját ügyfélkapu létrehozása.
A Figyelő cikke a változásról itt!
A magyarorszag.hu leírása az ügy menetéről itt!
Ehhez okmányirodákban, vagy APEH-ügyfélszolgálatokon kell regisztrációt kezdeményezni.
Ennek során a személyi okmányok alapján történő azonosítást követően rögzítenek egy felhasználói nevet, és a regisztrációnál megadott e-mail címre elküldenek egy érvényesítő jelszót.
Ezek után lehet megtenni az első bejelentkezést, amikor kötelezően új jelszót kell megadni az ügyfélkapuhoz.
A nyomtatványkitöltő programba le kell tölteni az illetékes okmányiroda bejelentőlapját, abban ki kell tölteni azt, majd ott azt megjelölni elküldésre (azaz titkosított file-t képezni belőle), és az ügyfélkapun bejelentkezve azt benyújtani.
Szüneteltetés esetén nem szükséges fenntartani a vállalkozói bankszámlát. Ebben az esetben azonban a szüneteltetést be kell jelenteni a bank felé, mert az ezen időszak alatt kapott kamat magánszemélyként már adóköteles, azt a pénzintézetnek le kell vonnia.